ONLINE LESSON PLAN FOR 5th GRADE STUDENTS 🖳
- Get link
- X
- Other Apps
Branş | İngilizce Öğretmenliği | |
Sınıf | 5. Sınıf | |
Konu | Health (Sağlık) | |
Süre | 30 | |
Birinci Aşama - İstenilen Sonuçlar | ||
Büyük Fikir Öğrencilerimizi temel sağlık sorunlarıyla ilgili bilinçlendirmek ve bunlarla karşılaştıklarında neler yapabilecekleri konusunda yol göstermek. | Genel Hedefler | |
Öğrenciler yaygın hastalıkları tanıyabilecek ve yapılan önerilerden bazılarını anlayabilecekler. Öğrenciler hastalıklar hakkındaki temel ihtiyaç ve duygularını ifade edebilecekler. | ||
Anlama | ||
Anlamalar 1. Öğrenciler yaygın hastalıkları İngilizcede tanıyabilirler. 2. Yaygın hastalıklarla başa çıkmak için verilen önerileri İngilizcede anlayabilirler. 3. Hastalık durumunda temel ihtiyaç ve duyguların nasıl ifade edilebileceğini İngilizcede anlarlar. | Temel Sorular 1. Yaygın hastalıkların İngilizcedeki karşılıkları nelerdir? 2. Yaygın hastalıklarla başa çıkmak için ne gibi öneriler verilebilir? 3. Hastalık durumunda yaşanan temel ihtiyaç ve duygular nasıl ifade edilebilir? | |
Kazanımlar | ||
Bilgi | Beceri | |
1. Günlük hayatta karşılaşabileceği yaygın hastalıkların İngilizce karşılığını bilir. 2. Günlük hayatta karşılaşabileceği yaygın hastalıklara nasıl tavsiyede bulunabileceğini bilir. 3. Günlük hayatta karşılaşabileceği yaygın hastalıklar durumunda temel ihtiyaç ve duygularını nasıl ifade edebileceğini bilir. | 1. Günlük hayatta karşılaşabileceği yaygın hastalıkları İngilizce olarak ifade edebilir. 2. Günlük hayatta karşılaşabileceği yaygın hastalıklara tavsiye verebilir. 3. Günlük hayatta karşılaşabileceği yaygın hastalıklar durumunda temel ihtiyaç ve duygularını ifade edebilir. | |
Transfer | ||
Öğrenciler; Günlük hayatta hasta biriyle karşılaştıklarında bu kişinin kendisini iyi hissetmesi için neler yapabileceği hakkında yardımda bulunabilir. Sosyal yaşantısında karşılaştığı kişilerin genel sağlık problemleri ile ilgili bilinçlenmesini sağlayarak daha sağlıklı bir çevrenin oluşmasına katkıda bulunur. Kendisini hasta hissettiği bir durumda nasıl bir yol izleyebileceğinin bilincinde olur. Kişilerin hastalık durumunda yaşadıkları temel ihtiyaç ve duygularını anlayarak empati kurabilir. | ||
İkinci Aşama-Kanıtlar | ||
Performans Görevi | ||
Hedef (G) | Öğrencilerin oyun yoluyla günlük hayatta karşılaşabilecekleri hastalıkları tanımlama, temel ihtiyaç ve duyguları anlama ve tavsiyede bulunma becerilerinin kazandırılması. | |
Rol | Oyuncu. | |
İzleyiciler | Öğrenciler, öğretmen ve aile. | |
Durum | Öğretmen öğrencileri numaralandırma yöntemiyle beşer kişilik gruplara ayırır. Onlardan konu anlatımı kısmında öğrendikleri hastalıklara verilebilecek tavsiyeleri (suggestions) kullandıkları ve çözüm yolu ürettikleri bir doğaçlama yapmaları istenir. “What would you suggest for a sick people? Think about it using suggestions and create a scene.” (Hasta bir kişi için ne önerirsiniz? Önerileri kullanarak bununla ilgili düşünün ve bir senaryo oluşturun) diyerek öğrencilere yapmaları gereken kısaca anlatılır. Her grup doğaçlamasını video kaydına alır ve Edmodo üzerinden paylaşır. Diğer öğrenciler yorum kısmında canlandırmaların hangi tavsiyeyle eşleştiğini bulmaya çalışır. Gelecek haftanın dersinde videolar üzerine tartışılır. | |
Ürün | Doğaçlamalarını kaydettikleri video. | |
Standartlar | Etkinlik boyunca, gözlemlenen öğrencilerden aşağıdaki standartlara uymaları istenir: Öğrenciler bir hastalık seçer. Öğrenciler rol paylaşımı yapar. Seçtikleri hastalığa yönelik öneriler seçerler. Bunların üzerine bir senaryo oluşturarak doğaçlama tekniğiyle bunu sergilerler ve bu esnada video kaydına alırlar. | |
Diğer Kanıtlar: Edmodo üzerinden yapılan yorumlar. | ||
Üçüncü Aşama- Öğrenme Planı | ||
W-Öğrenciyi Hedeften Haberdar Etme | Yakın zamanda geçirdiği bir hastalıktan söz eder ve çevresindekilerin ona verdiği önerileri anlatır. Bu zamanda yaşadığı temel ihtiyaç ve duygularından da bahsederek sağlığın öneminden bahseder. | |
H-Dikkat çekme ve ısındırma | Tahtaya dersin konusuyla ilgili bir özdeyiş ‘An apple a day keeps the doctor away’ (günde bir elma doktoru uzak tutar) yazar ve öğrencilere bunun ne anlama geldiğini sorup bir tartışma başlatır. Öğrencilere dersin konusuna dair bu şekilde bir ipucu verip onları düşündürecek bir giriş yapılır. | |
E- Öğrenciyi aktif hale getirecek etkinlikler | Edmodo (giriş kodu: v7zbww) Mentimeter. (https://www.menti.com/4f7n73svns) Wordwall. (rastgele tekerlek) Ders sırasında yapılacak olan çalışma kağıdı. | |
R- Geri bildirim | Her etkinlik sonunda doğru cevapların tartışılması. | |
E- Değerlendirme | Performans görevi. Çalışma kağıdı. Mentimeter sorusu. Wordwall etkinliği. | |
T-Öğretimi Farklılaştırma | Kullandığımız çeşitli etkinlikler görsel (PowerPoint ve Wordwall), işitsel (Health videosu) ve okuyarak/yazarak (Çalışma kağıdı, PowerPoint, Mentimeter) öğrenme stillerine sahip öğrencilerin farklılıkları göz önüne alınarak hazırlanmıştır. | |
O-Organizasyon | Öğretmen öğrencileri selamlar ve onlarla sohbet eder. Yakın zamanda geçirdiği bir hastalıktan söz eder ve çevresindekilerin ona verdiği önerileri anlatır. Bu zamanda yaşadığı temel ihtiyaç ve duygularından da bahsederek sağlığın öneminden bahseder. Tahtaya dersin konusuyla ilgili bir özdeyiş ‘An apple a day keeps the doctor away’ (günde bir elma doktoru uzak tutar) yazar ve öğrencilere bunun ne anlama geldiğini sorup bir tartışma başlatır. Öğrencilere dersin konusuna dair bu şekilde bir ipucu verip onları düşündürecek bir giriş yapılır. Ardından PowerPoint sunumuyla Health (Sağlık) konusunun anlatımı başlar. Hastalıkların görselleri, örnek cümle kullanımı ve bulunabilecek tavsiyelerle zenginleştirilmiş konu anlatımının ardından öğretmen sohbet kısmından öğrencilere mentimeter linkini (https://www.menti.com/4f7n73svns) paylaşır ve burada öğrencilerden akıllarında kalan hastalıkları yazmalarını ister. Ardından Wordwall sitesi üzerinden rastgele tekerlek etkinliği öğrencilerle paylaşılır (https://wordwall.net/tr/resource/32304618). Bu etkinlikte bir tekerleğin üzerine hastalık resimleri konulur. Öğretmen tekerleği çevirir ve söz alan öğrenci tekerlekte gözüken hastalığı tanımlar ve ona bir öneride bulunur. Sonrasında hazırlanan çalışma kağıdı ekrana yansıtılır ve öğrencilere sunum tahtasına erişim izni verilir. Böylece söz alan her öğrenci bulmacadaki bir hastalığı bulur. İkinci aşamada ise söz alan diğer öğrenciler bu hastalığa dair bir tavsiye cümlesi yazar. Öğretmen öğrencilere ders boyunca işlenen konuyu özetlemeleri için sırasıyla söz verir. Ders bitiminden sonra Edmodo üzerinden paylaştığı hastalıklarla ilgili videoyu izlemelerini ister. Ayrıca derste kullanılan PowerPoint sunusunu da paylaşır. Son olarak performans görevini açıklar. Öğrencileri numaralandırarak beşer kişilik gruplara ayırır. Ardından öğrencilerle vedalaşarak dersi bitirir. | |
Asenkron Etkinlik | Öğretmen öğrencilerden Edmodo üzerinden drama etkinlik videosu paylaşmalarını ve diğer gruplara yorum yapmalarını ister. Öğretmen ders sonunda konuyla ilgili videoyu Kids vocabulary - Health Problems - hospital play - Learn English for kidsEdmodo platformunda paylaşır ve öğrencilerden ders bitiminden sonra izlemelerini ister. | |
Kullanılan ÖYS Sistemi | Edmodo sitesini kullandık, sınıf kodumuz: v7zbww |
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment